היסטוריית מיזוג אוויר

היסטוריית מיזוג אוויר לאורך השנים

מערכת מיזוג האוויר נשמעת לנו כמו המצאה חדשה יחסית. אנחנו מכירים את השימוש במזגנים כמו שהם נראים כיום רק בעשרות השנים האחרונות. לכן מוזר לחשוב שלנושא מיזוג האוויר יש היסטוריה ארוכה של למעלה ממאתיים שנה.

למעשה בתחילת המאה ה-19 כבר הוגדר הצורך במערכות מיזוג האוויר, בעיקר כדי לקרר את הבית ובכך לקרר את המזון שמאוחסן בו. מדענים גילו אז שאמוניה נוזלית יכולה לסייע בקירור של האוויר. זה היה הצעד הראשון לבניית מזגנים ולאחר מכן גם מערכות מיזוג אוויר גדולות.

המצאת המזגן הראשון

המזגן הראשון הומצא על ידי וויליס הווילנד. הסיבה לניסיון להמציא מערכת מיזוג אוויר היה צורך בקירור בבתי דפוס כדי לשלוט על תהליך הייצור של הנייר, שדורש קירור. זהו היה מזגן חשמלי שהיווה את האבטיפוס של תעשיית המזגנים.

השם "מזגן" ניתן לראשונה בשנת 1906 ומכאן והלאה נקראו מכשירים אלו לקירור מערכות מיזוג אוויר או מזגנים.

מתקינים מזגנים בבית

בשנות השלושים של המאה העשרים התחילו בארצות הברית להתקין מערכות מיזוג אוויר בבתים פרטיים. מערכות המיזוג שימשו עד אז למפעלים ובתי עסק גדולים. התעשייה הלכה וגדלה עד שבשנות החמישים כבר סופקו מיליון מזגנים בשנה לבתים בארצות הברית.

מערכות ממוחשבות, ירוקות ומקררות

בשנות התשעים של המאה הקודמת הוכנסו לראשונה מחשבים לשימוש בתעשיית מיזוג האוויר. המחשבים הותקנו לצד המזגנים כדי לווסת ולשלוט על עבודת המזגן. זה היה הבסיס למערכות המתקדמות שאנחנו מכירים היום.
בשנת 1997 נחתם הסכם קיוטו שמבטיח הפחתת שימוש בגזי חממה בתעשיית מיזוג האוויר. בשנת 2002 הומצאו לראשונה מזגני האינוורטר שנחשבים לחסכוניים בחשמל ולאקולוגיים יותר. את המידע הזה כל יועצי מיזוג האוויר אמורים לדעת.

לדאוג למערכת מיזוג מסודרת ויעילה

לתיאום פגישת ייעוץ והתרשמות:

מאמרים נוספים

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

לתיאום פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר